segunda-feira, 7 de outubro de 2024

El Viàio de Travesìa dei Migranti Italiani

 


El Viàio de Travesia dei 

Migranti Italiani


A la fine del sécolo XIX, i vaporèti europei che i vegnia ´intel Brasil i se fermea principałmente ´nte i porti de Rio de Janeiro e Santos. Prima de el 1870, la travesia par le Americhe la zera fata in barche a vela e podea durar fin a 60 zòrni. Con l´arivo de la navigassion a vapor, sora la dècada de el 1890, sto tempo ´l zera stà ridòto a 20-30 zòrni. Tra le compagnie marìtime pi noti ghe zera La Veloce, Navigazione Generale Italiana, Ligure Brasiliana, Lavarello, Navigazione Italo-Brasiliana e Lloyd Italiano Royal Mail.

No stante le variassion de la època e grandessa, sti vaporèti lori i rivea a portar fin a più de 1200 passegièri par viàio, che rapresentea circa un terzo de pi de la so capacità ofissial. Come risultà, la magior parte de i migranti lori i viaiava in condission precàrie ´ntela tersa clase, spesso stesi sui leti amontai o anca direto par tera soto el ponte. El capitan, de tanto in tanto, i ghe permitea de rivar a proa par respirar ària fresca e caminar soto el sol.

I compartimenti lori i zera estremamente sporchi dopo qualche zòrni di viàio, el magnà el zera scarso e spesso màrcio, e l'aqua potàbile no bastea mai. Oltre a le condision igiéniche pèssime, le dificoltà dovu ai cambiamenti de el tempo agravea la situassion. La diferensa de temperatura tra la note e el dì fasea che l’umidità sufocante del zòrno la fusse seguita da un calore intenso de la temperatura de note. Ste condission favorìa la difusione de malatie infeciose come el vaiolo e el còlera, che presto i podea diventà epidemie.