quinta-feira, 24 de outubro de 2024

El Trasferimento de i Resti Mortài de San Marco a Venèssia.




El Trasferimento de i Resti Mortài de San Marco a Venèssia.


Da quando i Turchi i gà invaso Alessandria e tuto el Egito, l’imperador bisantino Leone V, che el gà governà tra el 813 e 820, lu el gà imposto a tuti i regni del impèro la proibission assoluta, par qualunque, de ´ndar in Egito par negòssi. Sta proclamassion la se gà difusa par tuta parte e la gà rivà anca ai venessian, che in quel tempo i zera soto el jugo de Bisanzio. Giustiniano Partecipazio, che in quel momento el zera el dose de Venèssia, el gà confermà quela stessa òrdine ai so sùditi. Ma, in Zenaro de el 828, una desena de navi venesiane, spinte da forti venti, ma che parea anca che fusse volontà divina, lori i gà dovù trovar refùgio a Alessandria. Tra i nòbili imbarcati su sti navi, lori i zera el tribuno Bono da Malamocco e anca el comersiante Rustico da Torcello. I do furbi mercanti i gà constatà la difìssil situassion de i cristiani locài e el risultato de le continue spoliasioni de ogni tipo de beni materiali che lori i stava sofrendo. Parlando de sto fato, i ga confessà a Stauranzio e Teodoro, i do guardiani de origine greca de la cesa de San Marco, dove i riposava i resti mortài del evangelista, el so piano de rubar le sante relìquie e portarle via in un posto pì sicuro, a Venèssia. I do guardiani, inisialmente, i ga avù na dura e negativa reassion, temendo par le so vite e de tuti i cristiani de l’Egito. Dopo molte discussioni e valutassion de la situassion che i dura ancora per qualche zorno, terrorisati anca da le notìssie sempre pì alarmanti de le violense e i rubi praticati dai turchi, lori i gà acettà el piano proposto. Alora lori i gà decidi el zorno del trasferimento del santìssimo corpo e a l’ora combinada i do guardiani i gà forsà la tomba de marmo. I resti del corpo i zera supini, completamente avolti in un manto de confession siriana. El corpo el ze stà estrà dal manto e in so posto, par retardar una possibile scoperta, el è stà riempì con relìquie de Santa Clàudia, racolte atorno a un sarcòfago vissino. I resti i gà messi in na cesta e coperti da foglie de càvolo e de altre verdure, e sùito sopra i gà messi grossi pessi de carne de porsel. Lori i gà presa la cesta e i gà´ndà verso el so navio, ma, poco dopo, lori i ze stà fermà da una patrùlia saracena con el propòsito de esaminar el so contenù. A verdeghe la carne de porco, che lori i considera impura, lori i gà scomincià a strilar: “kanzir” “kanzir”, che vol dir porco, e sputando per tera in segno de disgusto, i se gà alontanà suìto. Solamente Teodoro el gà decidù de non andar via. Durante el viàio de ritorno a Venèssia, secondo alcuni resoconti, i ze sucesso alcuni miracoli, come la salvessa de el navio, da un naufràgio sicuro, durante un temporale. La notissia de l’arivo a Venèssia del navio che trasportava le relìquie del santo la se gà difusa rapidamente e el stesso Dose Giustiniano, entusiasta, el gà perdonà i responsabili par aver disobedi a so ordine e aver comercià con i miscredenti saraceni. Apena el navio el gà entrà nel porto de Olivolo, in Castello, el vescovo Orso, seguito da tuti i rapresentanti del clero, i ze rivà tuti devidamente paramentài con le so robe sacre. El corpo el gà stà trasportà al palasso del Dose e posà in un posto del andar superior. Dopo lori i gà decidù de mèter su na basìlica in onore del Santo, che la ze stà eseguita da Giovanni, fradel del Dose Giustiniano.